6405 K pracovník marketingu

4-ročný študijný odbor

Absolvent štvorročného študijného odboru 6405 4 pracovník marketingu po ukončení štúdia úspešne vykonanou maturitnou skúškou získava prvú kvalifikáciu na úrovni úplného stredného odborného vzdelania. Je kvalifikovaným pracovníkom so širokým odborným profilom, primeraným všeobecným vzdelaním schopný vykonávať odborné činnosti nevyhnutné pre výkon obchodno-podnikateľských funkcií v oblasti cestovného ruchu. Samostatne zvláda praktickú, odbornú činnosť na danom pracovisku – v cestovných kanceláriách, cestovných agentúrach, v rekreačných a kúpeľných zariadeniach, v turistických informačných centrách, v ubytovacích a stravovacích zariadeniach a v zariadeniach doplnkových služieb cestovného ruchu, v marketingových činnostiach a v príprave a organizačnom zabezpečení programov a trás zájazdových skupín doma i v zahraničí, ako aj v materiálnom a finančnom zabezpečovaní akcií. Pozná prírodné, historické, kultúrne a ekonomické podmienky rozvoja cestovného ruchu vo svete a na Slovensku.

Je kvalifikovaný odborník so širokým odborným profilom a primeraným všeobecným vzdelaním,schopný vykonávať odborné činnosti súvisiace s praktickým marketingom.Je schopný vykonávať práce súvisiace i s riadením a organizovaním. Pozná sortiment, vlastnosti výrobkov, spôsob výroby,odbytu,obchodu a služieb. Dokáže zostaviť ponuku produktov a aplikovať nástroje marketingu. Vie využívať výsledky prieskumu trhu.Ovláda hospodársku korešpodenciu,obsluhu,využitie informačných technológií a základy učtovnej evidencie.

Pre kvalifikované vykonávanie uvedených činností musí mať absolvent nevyhnutné všeobecné vzdelanie, byť dostatočne adaptabilný, logicky mysliaci, schopný aplikovať získané vedomosti, schopnosti a zručnosti v podmienkach trhového hospodárstva. Je schopný pracovať samostatne, aj v tíme, sústavne sa vzdelávať štúdiom ďalšej odbornej literatúry. Čerpá i z moderných médií a využíva projektovú činnosť. Štúdium a ovládanie cudzích jazykov poskytované školou ho zaraďuje do kategórie jazykovo vybavených odborných pracovníkov.

Po zapracovaní je absolvent pripravený na samostatný výkon činností súvisiacich s praktickým marketingom v oblasti obchodu a služieb.

Absolvent vie používať racionálne metódy práce, získané vedomosti a zručnosti, cieľavedome, rozvážne a rozhodne konať v súlade s právnymi normami spoločnosti, humanizmu a demokracie. Súhrn teoretických a najmä praktických zručností kvalifikuje absolventa do pozície riadiaceho pracovníka stredného manažmentu.

Po ukončení štúdia získava absolvent študijného odboru pracovník marketingu maturitné vysvedčenie a je pripravený na vstup do praxe, nakoľko dosiahnuté vzdelanie mu vytvára podmienky pre získanie oprávnenia pôsobnosti v oblasti cestovného ruchu. Zároveň má predpoklady pokračovať v štúdiu na vysokej škole. 

Absolventi po ukončení štúdia získajú:

  • ekonomické myslenie
  • vedomosti a zručnosti z modernej IKT
  • vedomosti a zručnosti z moderného účtovníctva /uživateľské programa alfa a omega/
  • naučia sa kultivovanému prejavu vo všetkých komunikačných situácií
  • budú pripravení pre vykonávanie rôznorodých činností v zariadeniach cestovného   ruchu
  • osvoja si odbornú ekonomickú terminológiu a pochopenie súvislostí z mikro-makro ekonomie, aplikovanej informatiky, účtovnej sústavy,  podnikateľskej etiky a komunikácie, psychológie práce a trhu
  • vedomosti a rečové zručnosti z dvoch svetových jazykov
  • praktické skúsenosti s aplikáciou princípov marketingu
  • schopnosťorientovať sa v službách cestovného ruchu
  • charakterizovať zariadenia cestovného ruchu na Slovensku a vo svete
  • podľa záujmu a úspešnosti aj :
  • štátnu skúšku v písaní na stroji
  • certifikát o absolvovaní predmetu cvičná firma