Deň spotrebiteľov a spotrebiteľských práv
15. marec je dňom spotrebiteľov a spotrebiteľských práv. Jeho pôvod siaha do USA do roku 1962, kedy vtedajší prezident John F. Kennedy vyhlásil štyri základné práva spotrebiteľov. Tento deň má pripomínať dôležitosť spotrebiteľov, spotrebiteľskej politiky a ich strategickú funkciu na trhu, zároveň zvýšiť informovanosť a vzdelanie o zodpovednej spotrebe.
Ekonomická komisia preto pripravila pre svojich študentov v piatok 13. marca celodennú akciu pod názvom Deň spotrebiteľov, spojenú s rôznymi aktivitami súvisiacimi s danou témou. Akcie sa počas vyučovania zúčastnilo 14 tried a viac ako 250 študentov. Na siedmich informačných paneloch mohli nájsť informácie týkajúce sa ôsmich základných práv spotrebiteľa, slovenských inštitúcií zabezpečujúcich ochranu týchto práv, prehľad zákonov zastrešujúcich uvedenú problematiku a mnohé ďalšie dôležité informácie. Po preštudovaní týchto materiálov si študenti mali možnosť vyskúšať modelovú situáciu hlásenia nebezpečného výrobku do systému Slovenskej obchodnej inšpekcie – ECHO. Následne im boli premietnuté videá s fingovanými reklamáciami, s cieľom povzbudiť každého uplatňovať si svoje práva, či už pri nákupe cez internet, poskytovaní bankových služieb alebo v oblasti cestovného ruchu. V diskusii si potom študenti pripomenuli dôležitosť kupovania slovenských výrobkov, či vymenili vlastné skúsenosti z pohľadu spotrebiteľa. Na záver si všetci otestovali získané vedomosti v krátkom kvíze, v ktorom až 81% všetkých testovaných odpovedalo na väčšinu otázok správne a 19% študentov dokonca odpovedalo na všetky testové otázky správne. V celkovom súčte bola najúspešnejším účastníkom kvízu trieda IV.OP, ktorej študenti zodpovedali správne 94% otázok. Preto im aj touto cestou blahoželáme!
Všetky spomínané aktivity boli organizované s cieľom nielen obohatiť vedomosti študentov (a možno aj samotných vyučujúcich), ale predovšetkým podnietiť všetkých zúčastnených, aby sa z nich stali zodpovední a informovaní spotrebitelia, ktorí budú poznať a uplatňovať svoje práva, poukazovať a hlásiť nedostatky, domáhať sa riešenia situácie a adekvátnych náhrad a týmto prístupom tak napomáhať k zvyšovaniu celkovej kvality výrobkov a poskytovaných služieb na slovenskom i európskom trhu.
Fotogaléria
Kalendár podujatí
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
|
2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |