Školský podporný tím

Školský podporný tím predstavuje skupinu odborníkov, ktorí sa spoločne na škole podieľajú na riešení krátkodobých i dlhodobých úloh výchovného i vzdelávacieho charakteru s kladením dôrazu na búranie bariér pre konkrétne skupiny žiakov a tým zabezpečenie rovnakých príležitostí na získanie vzdelania a následné uplatnenie sa v budúcnosti pre všetkých žiakov.

Školský podporný tím v školskom roku 2024/25 pozostáva z týchto členov:

  • školská psychologička, kariérová poradkyňa a koordinátorka tímu: Mgr. Adriana Fencíková

- posúva požiadavky školy a iných zainteresovaných na tím konkrétnym členom, zvoláva porady, vedie písomné záznamy, sumarizuje činnosť tímu zbieraním spätnej väzby

- okrem toho vykonáva v tíme psychologické poradenstvo, psychologické intervencie, robí preventívne programy na škole

  • školská špeciálna pedagogička: Mgr. Jarmila Strechová

- poskytuje poradenstvo a špeciálno-pedagogické intervencie žiakom so ŠVVP

  • školská psychologička: Mgr. Ľubomíra Baginová

- vykonáva psychologické poradenstvo, psychologické intervencie, robí prevenciu

  • výchovná poradkyňa: Ing. Marta Takáčová

- posúva požiadavky pedagógov koordinátorovi ŠPT a spolupracuje s členmi tímu pri podporných činnostiach žiakom a pri riešení výchovných problémov v rámci výchovného poradenstva

  • školská zdravotnícka pracovníčka: Mgr. Vladimíra Kasalová

- poskytuje prvú pomoc a ošetrovateľskú starostlivosť, monitoruje epidemiologickú situáciu na škole a zabezpečuje hygienicko-epidemiologické opatrenia, vykonáva preventívno-edukačnú činnosť

  • pedagogické asistentky: Mgr. Miroslava Pišojová

                                                   Bc. Dominika Strápková             

- spolupracujú s učiteľmi a školskou špeciálnou pedagogičkou, priamo v triedach pomáhajú žiakom prekonávať bariéry vo výchove a vzdelávaní

Každá členka tímu vykonáva aj svoje špecifické činnosti vychádzajúce z pracovnej náplne.

Tím vytvára systém komplexného poradenstva, pomoci a podpory nielen pre žiakov, ale aj pre ich rodičov a pedagógov. Zasadá na spoločných stretnutiach,  prejednáva vytýčené úlohy, hodnotí ich plnenie, plánuje nové podľa konkrétnych požiadaviek školy.

 

Celoročné úlohy tímu:

  • budovanie priaznivej sociálnej klímy v triednych kolektívoch
  • monitorovanie sociálno-patologických javov v správaní žiakov (šikanovanie, kyberšikanovanie , záškoláctvo, drogové závislosti, ničenie majetku, krádeže, rasizmus, sektárstvo, diskriminácia, fašistické prejavy, atď.) 
  • vykonávanie diagnostiky žiakov (individuálnej i skupinovej) na vytvorenie lepších podmienok pre vyučovaciu činnosť a zároveň vedenie dokumentácie o činnosti
  • podpora a pomoc žiakom so ŠVVP a žiakom so zdravotným znevýhodnením pri prekonávaní bariér vo vyučovacom procese, zároveň rozširovanie povedomia a budovanie tolerancie  k nim zo strany spolužiakov
  • pomoc žiakom-cudzincom pri adaptácii v novom prostredí a pri odstraňovaní kultúrnych a jazykových bariér s cieľom vytvorenia priaznivého multikultúrneho prostredia
  • poskytovanie 1. pomoci a ošetrovateľskej starostlivosti
  • organizovanie a zabezpečovanie preventívnych aktivít, spolupodieľanie sa na ich realizácii a oboznamovanie zákonných zástupcov žiakov s danými aktivitami
  • participovanie na triednych schôdzkach, na rodičovských združeniach, na školských podujatiach atď.
  • zabezpečenie komplexného systému spolupráce s ostatnými organizáciami (CPP, krízové centrá, polícia, RÚVZ, ÚPSVaR, odborní lekári ...) a príprava podkladov na vyšetrenie žiakov
  • zúčastňovanie sa na odborných podujatiach (vzdelávanie, odborný seminár, školenie, kurz, konferencia a pod.) z dôvodu odborného rastu a skvalitňovania poskytovaných služieb